Συμβουλευτική
Γνώση και συναίσθημα
σε διάδραση!
Καλωσορίσατε στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις» των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ».
Το Κέντρο Συμβουλευτικής βρίσκεται στην καρδιά των Εκπαιδευτηρίων και δίνει από νωρίς στους μαθητές τη δυνατότητα υποστήριξης και ψυχοεκπαίδευσης, ώστε να αναπτυχθούν ολόπλευρα. Παράλληλα, παρέχει στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία και την τεχνογνωσία, για να συμβάλλουν στο έργο αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ανάμεσα στους βασικούς στόχους των εξειδικευμένων υπηρεσιών που προσφέρει το Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής, είναι η συναισθηματική αγωγή, η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, η ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και η ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών ως επιπρόσθετα εφόδια στην εκπαίδευσή τους.
Στο Διεπιστημονικό Κέντρο «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», διαθέτουμε μια από τις πιο ενημερωμένες εργαλειοθήκες παρέχουμε εξειδικευμένα διαγνωστικά τεστ για την ακριβή αξιολόγηση και κατανόηση των συναισθηματικών, μαθησιακών και γνωστικών αναγκών των παιδιών.
Με τη χρήση έγκυρων σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων, προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα των δυνατοτήτων και των περιοχών που απαιτούν ενίσχυση, υποστηρίζοντας έτσι την ατομική πρόοδο και ανάπτυξη.
Ψυχολόγος-Διευθύντρια ΔΙ.ΚΕ.ΣΥ.
«ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις»
Συμβουλευτική Παιδιού και Εφήβου
Συμβουλευτική Γονέων
Πρόγραμμα «Γονέων Παιδεία»
Μαθησιακός Έλεγχος
Εξατομικευμένη Παρέμβαση και Υποστήριξη μαθητών
Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Πρόγραμμα 3+
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Η κλίμακα WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children Fifth Edition) είναι η πλέον συχνά χρησιµοποιούµενη, σε παγκόσµιο επίπεδο, κλίµακα νοητικής αξιολόγησης για παιδιά ηλικίας 6 ετών έως 16 ετών και 11 μηνών. Η κλίμακα συνεισφέρει αποτελεσματικά στη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών, νοητικής αδυναμίας, δυσλεξίας, προβλημάτων αναπτυξιακού τύπου ή προβλημάτων προσαρμογής στο σχολείο.
Η κλίμακα WPPSI-III (Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence- Third Edition) αποτελεί ένα ατομικά χορηγούμενο κλινικό εργαλείο, το οποίο σχεδιάστηκε για την αξιολόγηση της νοημοσύνης παιδιών με ηλικία από 2 έτη και 6 μήνες έως και 7 έτη και 3 μήνες. Είναι η πλέον χρησιμοποιούμενη κλίμακα αξιολόγησης ικανοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Χρησιμοποιείται για τη σφαιρική εκτίμηση της γενικής νοητικής ικανότητας και αποτελεί μέρος της αξιολόγησης για τον προσδιορισμό νοητικής χαρισματικότητας, γνωστικών αναπτυξιακών καθυστερήσεων και μαθησιακών δυσκολιών. Τα αποτελέσματα προσφέρουν καθοδήγηση για την ένταξη του παιδιού σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Το «Α-Τεστ» είναι μία δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας. Σκοπός του τεστ είναι να ελέγξει, αφενός, αν το παιδί είναι μαθησιακά έτοιμο να παρακολουθήσει την πρώτη δημοτικού και, αφετέρου, να ανιχνεύσει τυχόν αναπτυξιακές δυσκολίες που θα δυσκολέψουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο. Το «Α-Τεστ» μπορεί να γίνεται προληπτικά σε όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου.
Το DTLA είναι ένα ψυχομετρικό κριτήριο-τεστ ειδικών ικανοτήτων για τον εντοπισμό ενδοατομικών διαφορών στη νοητική λειτουργία. Χρησιμοποιείται για την εκτίμηση της μαθησιακής επάρκειας των μαθητών (4-16 ετών) και βοηθάει στη δημιουργία παιδαγωγικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους μαθησιακών δυσκολιών.
Το ψυχομετρικό κριτήριο μαθηματικής επάρκειας για παιδιά και εφήβους, ηλικίας από 7 έτη και 6 μήνες έως και 15 έτη και 5 μήνες, ανιχνεύει τις πιθανές αδυναμίες του μαθητή, συγκριτικά με τους συνομηλίκους του, και γίνεται πιο συγκεκριμένος ο προσδιορισμός των εσωτερικών αδυναμιών και δυνατοτήτων του. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται η κατάρτιση εξειδικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης.
Σκοπός του Τεστ είναι η σφαιρική αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου (Γ’ Δημοτικού – Γ’ Γυμνασίου) και ο εντοπισμός εκείνων που αντιμετωπίζουν σοβαρές αναγνωστικές δυσκολίες κατά τη φοίτησή τους στις τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Με το συγκεκριμένο τεστ, έχουμε τη δυνατότητα να διαγνώσουμε ενδείξεις για κατοπινή εμφάνιση δυσλεξίας. Με το Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας, μας δίνεται η δυνατότητα να διαπιστώσουμε αν ένα νήπιο εμφανίζει ποικίλες δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες.
Το τεστ αυτό σχεδιάστηκε για την εκτίμηση των νοητικών ικανοτήτων των παιδιών. Καλύπτει παιδιά ηλικίας 3-16 ετών, αλλά έχει καλύτερα αποτελέσματα σε παιδιά ηλικίας 3 έως 10 ετών. Xρησιμοποιείται και ως εργαλείο αξιολόγησης της προσωπικότητας και ελέγχου της ενημερότητας που έχουν τα παιδιά για τα μέρη του σώματός τους και τη σχέση του ενός με το άλλο. Παράλληλα, αξιολογεί την ικανότητά τους να κρατούν το μολύβι και να ελέγχουν την κίνηση του χεριού.
Ένα παιδί μπορεί να εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του σχεδιάζοντας μία φανταστική οικογένεια, γιατί στο σχέδιό του θα προβάλλει τα πραγματικά του συναισθήματα προς τον «όρο» οικογένεια και θα σχηματίσει, χωρίς καμία ενοχή ή επιρροή, τι υπάρχει και τι θα ήθελε να υπάρχει στη δική του οικογένεια.
Οι ζωγραφιές σπιτιού, δέντρου και ανθρώπων, αποτελούν µια σηµαντική πηγή πληροφοριών για τη δοµή της προσωπικότητας του εξεταζόµενου, τον τρόπο που αντιµετωπίζει ποικίλες καταστάσεις, τους µηχανισµούς άµυνας που τον χαρακτηρίζουν, τα ειδικά θέµατα που τον απασχολούν και τα εσωτερικά αποθέµατα που διαθέτει. Η βασική χρήση του τεστ είναι η αξιολόγηση της προσωπικότητας και της ψυχοπαθολογίας.
Το Raven’s CPM/CVS σχεδιάστηκε για να παρέχει σύντομα μη λεκτικές και λεκτικές εκτιμήσεις της γενικής νοητικής ικανότητας παιδιών ηλικίας 4 έως 12 ετών. Προσφέρει σφαιρική εκτίμηση της νοημοσύνης σε σημαντικά σύντομο χρόνο (μέση διάρκεια χορήγησης 15 λεπτά περίπου για κάθε μία από τις δύο κλίμακές του). Επιπλέον, καθώς απαιτεί ελάχιστη κινητική δραστηριότητα, αποτελεί «δικαιότερη» κλίμακα μέτρησης της νοημοσύνης για άτομα δίγλωσσα ή προερχόμενα από διαφορετικά κοινωνικο-πολιτιστικά περιβάλλοντα, για παιδιά με προβλήματα λόγου, με δυσκολίες ακοής, με αυτισμό ή για άτομα με σοβαρές κινητικές διαταραχές (π.χ., μυϊκή δυστροφία, εγκεφαλική παράλυση).
Το ΑΘΗΝΑ Τεστ είναι ένα πολυθεματικό, ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο, με κύρια εφαρμογή στη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Με το Αθηνά Τεστ, είναι δυνατόν να εκτιμηθούν οι δυνατότητες ή οι αδυναμίες των μαθητών και να γίνει ενισχυτική παρέμβαση – εφόσον κριθεί απαραίτητο- με το ειδικό πρόγραμμα αποκατάστασης. Το τεστ αυτό αφορά παιδιά ηλικίας 5 έως 9 ετών.
Το Κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης (Utrecht Early Mathematical Competence Test) σχεδιάστηκε με στόχο να χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση της πρώιμης μαθηματικής επάρκειας παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (από 4 έτη και 6 μήνες ως 7 έτη και 5 μήνες). Η πρώιμη μαθηματική επάρκεια αναφέρεται στο σύνολο των γνώσεων και των δεξιοτήτων που αποτελούν προϋπόθεση, για να εισαχθεί αποτελεσματικά ένα παιδί προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στα σχολικά μαθηματικά της τυπικής εκπαίδευσης.
Το ψυχομετρικό κριτήριο Λ-α-Τ-ω (I και ΙΙ) είναι ένα τεστ γλωσσικής επάρκειας κατάλληλο για παιδιά και εφήβους ηλικίας 4-16 ετών. Στόχοι του είναι α) η εκτίμηση επάρκειας των γλωσσολογικών στοιχείων του λόγου (φωνολογικό-μορφολογικό-σημασιολογικό) σε επίπεδο πρόσληψης, οργάνωσης και έκφρασης, β) η εκτίμηση της ικανότητας κατανόησης και οργάνωσης του προφορικού και γραπτού λόγου, η οποία συνδέεται με τη διαδικασία μάθησης και γ) η ανάδειξη ιδιαίτερων προφίλ μαθητών, έτσι ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλα προγράμματα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών. Είναι κατάλληλο για μαθητές Β’ Δημοτικού έως Β’ Γυμνασίου.
Το Μέταφων Τεστ είναι ένα έγκυρο και αξιόπιστο διαγνωστικό εργαλείο, σταθμισμένο πανελλαδικά, που σκοπό έχει την αξιολόγηση των μεταφωνολογικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας για την ανίχνευση των δυσκολιών στον γραπτό λόγο, προκειμένου να προληφθούν μαθησιακές δυσκολίες. Οι ηλικίες των παιδιών που μπορούν να αξιολογηθούν είναι από 3 ετών και 10 μηνών ως 7 ετών.
Το C.A.T. (Children’s Apperception Test) και το Τ.Α.Τ. (Thematic Apperception Test) είναι από τις πιο γνωστές και έγκυρες προβολικές δοκιμασίες. Το ΤΑΤ χορηγείται σε ενήλικες, ενώ το CAT σε παιδιά. Τα δύο τεστ βασίζονται στην ψυχοδυναμική θεωρία για την ερμηνεία των ιστοριών που δημιουργεί το παιδί ή ο ενήλικος, μέσω των οποίων πληροφορεί τον ειδικό για το ψυχολογικό του προφίλ. Οι πληροφορίες αυτές σχετίζονται με τις συνειδητές αλλά και τις υποσυνείδητες συγκρούσεις του, την αναπαράσταση των σχέσεών του με τους άλλους, την σεξουαλικότητά του, τα άγχη του, την εικόνα του σώματός του. Δίνουν, επίσης, χρήσιμα διαφοροδιαγνωστικά στοιχεία που εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό τον θεραπευτικό σχεδιασμό.
Προβολικό τεστ έκφρασης των βαθύτερων συναισθημάτων των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.
Το παιδικό ιχνογράφημα είναι ένα από τα βασικότερα μέσα που χρησιμοποιούν οι ψυχοθεραπευτές παιδιών και οι παιδοψυχολόγοι, για να μπορέσουν να κατανοήσουν και να υποστηρίξουν ψυχολογικά τα παιδιά που καλούνται να βοηθήσουν. Το παιδικό ιχνογράφημα μπορεί να μας δείξει τους φόβους και τα άγχη του παιδιού αλλά και τα δυνατά σημεία της προσωπικότητάς του. Συμβάλλει στην έκφραση, αποτύπωση και εξωτερίκευση των συναισθημάτων του παιδιού, καθώς, στο πλαίσιο µίας θεραπευτικής διαδικασίας, το σχέδιο αποτελεί σίγουρα ένα µέσο για το παιδί, ώστε να ανασύρει σκέψεις, συναισθήματα, εμπειρίες αλλά και να λύσει ενδεχόμενα προβλήματα.
Το σύστημα Achenbach για Εμπειρικά Βασισμένη Αξιολόγηση (ΣΑΕΒΑ) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα εργαλείων για την αξιολόγηση των ικανοτήτων, της προσαρμοστικής λειτουργικότητας και των προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθήματος σε παιδιά και εφήβους, με έγκυρο και εύκολο τρόπο. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 έως 18 ετών. Τα εργαλεία αυτά έχουν εφαρμογή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια και σε πολλές συνθήκες. Περιλαμβάνει: ερωτηματολόγιο για γονείς (παιδιά ηλικίας 6-18 ετών), ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς (παιδιά ηλικίας 6-18 ετών), ερωτηματολόγιο για εφήβους (ηλικίας 11-18 ετών).
Οι σύμβουλοι του Διεπιστημονικού Κέντρου διαθέτουν πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις σε εναλλακτική υποστηρικτική επικοινωνίας (social stories, active learning, intensive interactive, κτλ). Παράλληλα, στο Κέντρο μας, χορηγούνται εξειδικευμένες κλίμακες όπως: The Child Autism Spectrum Quotient (AQ) για την αξιολόγηση της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας παιδιών με αυτισμό ηλικίας 4-11 χρονών, το SCQ, το ερωτηματολόγιο προληπτικού ελέγχου αυτισμού και πιο συγκεκριμένα κοινωνικής επικοινωνίας, το M-CHAT (Τροποποιηµένος Κατάλογος Ελέγχου Αυτισµού στα Νήπια) και πολλά ακόμα εξειδικευμένα τεστ.