«Παίζουν οι λέξεις κρυφτό;»
Η κουβεντούλα μας αρχίζει διερευνητικά, για να μπορέσουμε να ανιχνεύσουμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις αντιλήψεις, τις σκέψεις και τις ανάγκες των παιδιών. Έπειτα, αξιοποιώντας ένα πλούσιο διαθεματικό υλικό, για παράδειγμα ιστορίες, εικόνες, βίντεο, ποίηση, μουσική, κίνηση, ζωγραφική, σπαζοκεφαλιές, ομαδικές εργασίες, εκπαιδευτικές εκδρομές, συνεργασία με διάφορους φορείς, όπως το ΚΕΠΕΑ – ΚΠΕ Ρόδου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τους γονείς, το STEAM, βοηθούμε τα παιδιά να οικοδομήσουν τη νέα γνώση. Μέσα από υποθέσεις, ανάλυση εικόνων, παρατηρήσεις και συγκρίσεις, καταλήγουν σε συμπεράσματα και νέες ιδέες.
«Λογοτεχνία - Μυθολογία»
«1,2,3 … φτου και βγαίνω»
«Οι μικροί επιστήμονες»
Οι ερωτήσεις και τα πειράματα δεν έχουν τέλος και για να φτάσουν τα παιδιά μας σε ένα ασφαλές συμπέρασμα, χρειάζεται να πειραματιστούν και να παρατηρήσουν, προκειμένου να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα.
«Κατσαρόλες και υλικά στην κουζίνα ομαδικά»
«Έχω ένα βαρελάκι που έχει δυο λογιών κρασάκι». Τι είναι;
Να το πάρει το ποτάμι; Μα φυσικά, το αυγό. Τι μπορούμε να φτιάξουμε με τα αυγά; Ανάλογα με το θέμα που έχει αναδυθεί, τα παιδιά πειραματίζονται στην κουζίνα, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για υλικά, μείγματα και συνταγές. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, ξεπερνούν τη φυσική συστολή τους και δοκιμάζουν νέες γεύσεις.
«Χρωματοσαλάτα»
Τα παιδιά εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους, μέσα από τη ζωγραφική και τις κατασκευές. Άλλωστε, πολλές φορές μιλούν για τον κόσμο, τις ιδέες, τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους με τα χρώματα. Πινέλα, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, χαρτόνια, πηλός, πλαστελίνη και διάφορα άλλα υλικά από την ανακύκλωση, τον κήπο ή οπουδήποτε αλλού δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να δημιουργήσουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.
«Συνέντευξη κι εξόρμηση»
«Play, sing and learn»
Οι μικροί μας μαθητές αποκτούν προφορά και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τα Αγγλικά ως εργαλείο συνεννόησης. Σταδιακά, εξοικειώνονται με την αγγλική γλώσσα, η οποία συμβαδίζει με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας. Η προσέγγισή της γίνεται προφορικά, μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια, χειροτεχνίες, τραγούδι, κίνηση και εξερεύνηση.
«Νους υγιής»
«Rodion athletics»
«Η τρελή νότα βρίσκει τον ρυθμό»
Ο ρυθμός και η μελωδία οδηγούν τα βήματα, τα χέρια αλλά και ολόκληρο το σώμα. Τα παιδιά γνωρίζουν τον κόσμο μέσα από τους ήχους, ακολουθώντας τη μουσική κουλτούρα άλλων λαών. Γνωρίζουν και πειραματίζονται με τους ήχους των μουσικών οργάνων που υπάρχουν στην τάξη αλλά και στο ΡΟΔΙΩΝ ωδείον. Η συμμετοχή στις θεατρικές παραστάσεις χορωδιακά αλλά και η δημιουργία πρωτότυπων τραγουδιών για τη συμμετοχή και διάκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «European School Radio Καν’ το ν’ ακουστεί», δίνει αέρα στην εξωστρέφειά μας.
«Αστέρια στη σκηνή»
- Παρατηρήστε αυτόν τον πίνακα, πώς στέκονται οι άνθρωποι και τι κάνουν; Μπορείτε σε μικρές ομάδες να γίνετε ο πίνακας;
- Είστε ακτίνες λευκού φωτός που τρέχει πιο γρήγορα απ’ όλους στο σύμπαν. Μπαίνετε στην ατμόσφαιρα της γης, μα να, μικρά σταγονίδια βροχής βρίσκονται μπροστά σας. Τρέχετε και περνάτε από μέσα τους γελώντας. Μα οι πονηρές σταγονίτσες νερού σας φωνάζουν, «Μπου! Διάθλαση». Τότε, δείχνετε όλα τα χρώματα σας και γίνεστε ένα υπέροχο ουράνιο τόξο.
- Η αλεπού με αθόρυβα βήματα κρύβεται πίσω από το δέντρο. Τι παρατηρεί; Τι θέλει;
- Κινηθείτε με τη μουσική. Θέλω να δω στο σώμα και το πρόσωπο το συναίσθημα που σας δημιουργείται από αυτήν.
Η μίμηση και το παιχνίδι ρόλων είναι η καθημερινότητα των παιδιών. «Ντύνονται» αυτό που αγαπούν, θαυμάζουν και καμιά φορά φοβούνται. Δημιουργούν σχέσεις και ταυτόχρονα, στη μαθησιακή διαδικασία, αποκτούν την ευκαιρία να βιώσουν, με το σώμα και τον λόγο, αυτό που προσπαθούν να κατανοήσουν, εκτονώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ενεργητικότητά τους.
Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γίνουν ηθοποιοί στη σκηνή δύο φορές τον χρόνο, στη χριστουγεννιάτικη και την καλοκαιρινή γιορτή μας.
«Ο φίλος μου το ποντίκι»
Ο κόσμος της πληροφορίας ανοίγεται μπροστά τους. Τα ερεθίσματα, καθώς είναι πολλά – γλωσσικά, ακουστικά, εικονικά, απτικά – δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν με τον ρυθμό και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.