new-logo-white

Διευρυμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα

back-normal-bluev2

«Παίζουν οι λέξεις κρυφτό;»

  • Τι μπορεί να σημαίνει η λέξη «αγριολούλουδο»;
  • Τι παρατηρείτε σε αυτήν την εικόνα; 
  • Πώς αισθάνεστε γι’ αυτό;
  • Τι μπορείτε να κάνετε, για να βοηθήσετε;
  • Πού μπορούμε να πάμε, για  να δούμε τους αμφορείς από κοντά;
  • Τι μπορεί να λέει εδώ αυτή η πινακίδα; 
  • Πώς μπορείτε να τοποθετήσετε το οικοδομικό υλικό, έτσι ώστε να μην πέσει σε έναν σεισμό;
  • Κάπως έτσι ξεκινάει η προφορική μας επικοινωνία, γραπτή και πολυγλωσσική. Ικανότητες που χρειάζεται να αναπτύξουν τα παιδιά για την αποτελεσματική συμμετοχή τους στα διάφορα πεδία δράσης τους. Kάθε εβδομάδα, τα παιδιά ανακαλύπτουν νέες γνώσεις σε διαφορετικές ενότητες που προκύπτουν, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τον καιρό, τη βόλτα, το βιβλίο, τη διάθεση, τα project.

    Η κουβεντούλα μας αρχίζει διερευνητικά, για να μπορέσουμε να ανιχνεύσουμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις αντιλήψεις, τις σκέψεις και τις ανάγκες των παιδιών. Έπειτα, αξιοποιώντας ένα πλούσιο διαθεματικό υλικό, για παράδειγμα ιστορίες, εικόνες, βίντεο, ποίηση, μουσική, κίνηση, ζωγραφική, σπαζοκεφαλιές, ομαδικές εργασίες, εκπαιδευτικές εκδρομές, συνεργασία με διάφορους φορείς, όπως το ΚΕΠΕΑ – ΚΠΕ Ρόδου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τους γονείς, το STEAM,  βοηθούμε τα παιδιά  να οικοδομήσουν τη νέα γνώση. Μέσα από υποθέσεις, ανάλυση εικόνων, παρατηρήσεις και συγκρίσεις, καταλήγουν σε συμπεράσματα και νέες ιδέες.

    «Λογοτεχνία - Μυθολογία»

    Καλώς ήρθες στον κόσμο της φαντασίας, της χαράς και της περιπέτειας!
    Στη γωνιά του θεάτρου, τα παιδιά μιμούνται τους ήρωες, παίζουν στο κουκλοθέατρο, ζωγραφίζουν τη συνέχεια της ιστορίας που φαντάζονται και δημιουργούν το δικό τους παραμύθι, βλέποντας τις εικόνες του παραμυθιού. Υπάρχουν, άλλωστε, τόσοι τρόποι, για να αγαπήσουν τα παιδιά τα βιβλία κι εμείς είμαστε πάντα πρόθυμοι να ακολουθήσουμε τη διάθεση και τους ρυθμούς τους.
    Τα παιδιά διαβάζουν ένα βιβλίο γιατί: ανακαλύπτουν νέους κόσμους αλλά και καταστάσεις που, ίσως, δεν ζήσουν, ταυτίζονται με τους ήρωες και μαθαίνουν από τις εμπειρίες τους, προβληματίζονται για διάφορες συμπεριφορές, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, αποκτούν κριτική σκέψη, καλλιεργούν γόνιμους προβληματισμούς.
    Σε κάθε τάξη, λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη και τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται βιβλία κάθε Σαββατοκύριακο.

    «1,2,3 … φτου και βγαίνω»

    Τα Μαθηματικά είναι μέσα στη ζωή και την καθημερινότητα όλων μας. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή μαζί τους ομαδικά αλλά και βιωματικά, μέσα από προβληματισμούς της καθημερινής ζωής, παραμύθια, τραγούδια αλλά και σενάρια Δημιουργικής Επίλυσης Προβλήματος.
    Στη λαϊκή αγορά, τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν τη λίστα που έχουν γράψει και να αγοράσουν βρώσιμες ρίζες. Ζύγισμα, μέτρημα, πληρωμή και τα Μαθηματικά έχουν μπει στην καθημερινότητά τους, με έναν τρόπο φυσικό. Στη συνέχεια, στην τάξη, μέσα από συγκρίσεις, τοποθετούν αυτές τις ρίζες με το στερεό σώμα που ταιριάζει σε καθεμία από αυτές. Μετρούν ποιες ρίζες είναι οι πιο πολλές, πόσες ακόμα, για παράδειγμα, πατάτες θα έπρεπε να αγοράσουν, για να είναι τόσες όσο και τα καρότα.
    Προετοιμάζουν στην κουζίνα τις ρίζες για σαλάτα και σούπα βελουτέ.
    Σε αυτήν τη δράση, αντιλαμβάνεστε πως διάφορες επιστήμες έχουν αρμονικά ενωθεί με φυσικό τρόπο.

    «Οι μικροί επιστήμονες»

  • Γιατί εξαφανίστηκε το νερό από τη κατσαρόλα;
  • Ο αέρας έχει βάρος;
  • Γιατί τα καράβια που είναι σιδερένια δεν βουλιάζουν;
  • Ποιο χαρτί δεν θα βραχεί, αυτό που είναι μέσα στην πλαστική σακούλα ή αυτό που είναι τυλιγμένο στην πετσέτα;
  • Οι ερωτήσεις και τα πειράματα δεν έχουν τέλος και για να φτάσουν τα παιδιά μας σε ένα ασφαλές συμπέρασμα, χρειάζεται να πειραματιστούν και να παρατηρήσουν, προκειμένου να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα.

    «Κατσαρόλες και υλικά στην κουζίνα ομαδικά»

    «Έχω ένα βαρελάκι που έχει δυο λογιών κρασάκι». Τι είναι;

    Να το πάρει το ποτάμι; Μα φυσικά, το αυγό. Τι μπορούμε να φτιάξουμε με τα αυγά; Ανάλογα με το θέμα που έχει αναδυθεί, τα παιδιά πειραματίζονται στην κουζίνα, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για υλικά, μείγματα και συνταγές. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, ξεπερνούν τη φυσική συστολή τους και δοκιμάζουν νέες γεύσεις.

    «Χρωματοσαλάτα»

    Τα παιδιά εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους, μέσα από τη ζωγραφική και τις κατασκευές. Άλλωστε, πολλές φορές μιλούν για τον κόσμο, τις ιδέες, τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους με τα χρώματα. Πινέλα, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, χαρτόνια, πηλός, πλαστελίνη και διάφορα άλλα υλικά από την ανακύκλωση, τον κήπο ή οπουδήποτε αλλού δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να δημιουργήσουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.

  • Ποιος πίνακας του Μιρό σάς προκαλεί χαρά;
  • Πώς θα μπορούσαμε να φτιάξουμε το σπίτι του Ινδιάνου;
  • Αν αναμίξετε το κόκκινο και το πορτοκαλί, τι θα συμβεί;
  • Τι θα θέλατε να ζωγραφίσετε για την αφίσα της παράστασής μας;
  • Παρατηρήστε τον πίνακα του Έλληνα ζωγράφου Φασιανού και προσπαθήστε να δημιουργήσετε τον δικό σας πίνακα.
  • «Συνέντευξη κι εξόρμηση»

    Μια εκδρομή… πολλές ανακαλύψεις!
  • Γιατί… τη γνώση δεν την κατακτάς μόνο μέσα στην τάξη.
  • Γιατί… όταν το σχολείο ανοίγεται στην κοινωνία, προκαλεί το ενδιαφέρον για τη μάθηση, αναπτύσσει και καλλιεργεί δεξιότητες, αξίες, συμπεριφορές.
  • Ένα Νηπιαγωγείο ανοιχτό στην κοινωνία.
    Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, τα παιδιά επισκέπτονται διάφορους χώρους που ακουμπούν διαθεματικά τη θεματική ενότητα με την οποία ασχολούμαστε. Πολλές φορές, υποδεχόμαστε στον χώρο μας επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων και τα παιδιά αποκτούν ενεργό ρόλο, υποβάλλοντας ερωτήσεις και παίζοντας παιχνίδια μαζί τους.

    «Play, sing and learn»

    Οι μικροί μας μαθητές αποκτούν προφορά και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τα Αγγλικά ως εργαλείο συνεννόησης. Σταδιακά, εξοικειώνονται με την αγγλική γλώσσα, η οποία συμβαδίζει με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας. Η προσέγγισή της γίνεται προφορικά, μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια, χειροτεχνίες, τραγούδι, κίνηση και εξερεύνηση.

    «Νους υγιής»

    Τα παιδιά γνωρίζουν το σώμα τους, τις δυνατότητες που έχει και πώς να το φροντίζουν, για να είναι υγιές.
    Ομαδικά παιχνίδια βοηθούν τα παιδιά να συνεργαστούν και να αντιληφθούν ότι σημασία έχει η προσπάθεια κι όχι μόνο η νίκη. Με αυτόν τον τρόπο, αρχίζουν να διαχειρίζονται την ήττα και θέτουν στόχους, για να ξεπεράσουν τα εμπόδια.
    Συχνά, τα παιδιά γυμνάζονται στους χώρους του ΡΟΔΙΩΝ άθλησις και ασχολούνται με το μπάσκετ, τον στίβο, τον χορό.

    «Rodion athletics»

    Λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά προσκαλούν τους γονείς τους, για να παρακολουθήσουν αγώνες στίβου, διάφορα παιχνίδια αλλά και zumba!
    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής έχει θεραπευτικές ιδιότητες στη λειτουργία του εγκεφάλου και εξασφαλίζει υψηλότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά, τη Γλώσσα και τις Φυσικές Επιστήμες. Βοηθά στη συναισθηματική ανάπτυξη, δίνοντας ευκαιρίες συνεργασίας αλλά και διαχείρισης αρνητικών συναισθημάτων, όπως η ήττα. Με την άσκηση, επιτυγχάνεται η αρμονική ανάπτυξη του σώματος και του νου, μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες, χωρίς πίεση για υψηλές επιδόσεις.

    «Η τρελή νότα βρίσκει τον ρυθμό»

    Ο ρυθμός και η μελωδία οδηγούν τα βήματα, τα χέρια αλλά και ολόκληρο το σώμα. Τα παιδιά γνωρίζουν τον κόσμο μέσα από τους ήχους, ακολουθώντας τη μουσική κουλτούρα άλλων λαών. Γνωρίζουν και πειραματίζονται με τους ήχους των μουσικών οργάνων που υπάρχουν στην τάξη αλλά και στο ΡΟΔΙΩΝ ωδείον. Η συμμετοχή στις θεατρικές παραστάσεις χορωδιακά αλλά και η δημιουργία πρωτότυπων τραγουδιών για τη συμμετοχή και διάκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «European School Radio Καν’ το ν’ ακουστεί», δίνει αέρα στην εξωστρέφειά μας.

    «Αστέρια στη σκηνή»

    • Παρατηρήστε αυτόν τον πίνακα, πώς στέκονται οι άνθρωποι και τι κάνουν; Μπορείτε σε μικρές ομάδες να γίνετε ο πίνακας;
    • Είστε ακτίνες λευκού φωτός που τρέχει πιο γρήγορα απ’ όλους στο σύμπαν. Μπαίνετε στην ατμόσφαιρα της γης, μα να, μικρά σταγονίδια βροχής βρίσκονται μπροστά σας. Τρέχετε και περνάτε από μέσα τους γελώντας. Μα οι πονηρές σταγονίτσες νερού σας φωνάζουν, «Μπου! Διάθλαση».Τότε, δείχνετε όλα τα χρώματα σας και γίνεστε ένα υπέροχο ουράνιο τόξο.
    • Η αλεπού με αθόρυβα βήματα κρύβεται πίσω από το δέντρο. Τι παρατηρεί; Τι θέλει;
    • Κινηθείτε με τη μουσική. Θέλω  να δω στο σώμα και το πρόσωπο το συναίσθημα που σας δημιουργείται από αυτήν.

    Η μίμηση και το παιχνίδι ρόλων είναι η καθημερινότητα των παιδιών. «Ντύνονται» αυτό που αγαπούν, θαυμάζουν και καμιά φορά φοβούνται. Δημιουργούν σχέσεις και ταυτόχρονα, στη μαθησιακή διαδικασία, αποκτούν την ευκαιρία να βιώσουν, με το σώμα και τον λόγο, αυτό που προσπαθούν να κατανοήσουν, εκτονώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ενεργητικότητά τους.

    Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γίνουν ηθοποιοί στη σκηνή δύο φορές τον χρόνο, στη χριστουγεννιάτικη και την καλοκαιρινή γιορτή μας. 

    «Ο φίλος μου το ποντίκι»

  • Ο υπολογιστής έχει τη δική του γλώσσα. Τι μπορεί να θέλει να μας πει με αυτούς τους αριθμούς σε κάθε σειρά 110001;
  • Το beebot θέλει να φτάσει στο μανάβικο. Μπορείς να το προγραμματίσεις, για να φτάσει εκεί;
  • Φωτογραφίστε τη ζωγραφιά σας με το τάμπλετ, για να τη στείλουμε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους γονείς σας.
  • Προσπαθήστε να πληκτρολογήσετε το όνομά σας, ηχογραφήστε τη φωνή σας.
  • Ας αναζητήσουμε πληροφορίες για το χταπόδι.
  • Ο κόσμος της πληροφορίας ανοίγεται μπροστά τους. Τα ερεθίσματα, καθώς είναι πολλά – γλωσσικά, ακουστικά, εικονικά, απτικά – δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν με τον ρυθμό και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.